.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش آمار مبتلایان به ایدز در ایران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در جديدترين گزارش خود اعلام کرد: تا ابتداي دي ماه سال 87 تعداد 18 هزار و 881 نفر مبتلا به ويروس ايدز شده اند.

به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، از اين تعداد، 17 هزار و 653 نفر معادل 5/93 درصد مرد و تعداد هزار و 228 نفر معادل 5/6 درصد زن هستند.

بر اساس اين گزارش، تاکنون هزار و 730 نفر مبتلا به بيماري ايدز در کشور شناسايي شده اند که دو هزار و 945 از افراد مبتلايان به بيماري ايدز فوت کرده اند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين گزارش نوشت: 6/39 درصد از مبتلايان به "اچ.آي.وي." در گروه سني 25 تا 34 سال قرار دارند که بالاترين نسبت در بين گروههاي سني را به خود اختصاص مي دهد.

بر اساس اين گزارش، علت هشت درصد ابتلا به ويروس "اچ.اي.وي." در بين مواردي که از سال 65 تاکنون در کشور ثبت شده اند، از طريق روابط نامشروع بوده است که اين آمار در سال 87 به 8/11 درصد رسيده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نوشت: علت 3/69 درصد ابتلا به "اچ.آي.وي." در بين کل مواردي که از سال 1365 تاکنون در کشور ثبت شده است از طريق تزريق با وسايل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر بوده است که اين آمار در سال 87 به 6/78 درصد کاهش يافت.

همچنين علت 3/1 درصد ابتلا به "اچ.اي.وي." در بين کل مواردي که از سال 65 تاکنون در کشور ثبت شده است، مربوط به دريافت خون و فرآورده هاي خوبي بوده است که اين آمار در سال 87 به صفر رسيد.

بر اساس اين گزارش، علت بيش از 20 درصد ابتلا به "اچ.اي.وي." در بين کل مواردي که از سال 65 تاکنون در کشور ثبت شد نامشخص عنوان شده است که اين آمار در سال 87 به 9 درصد کاهش يافت.

همچنين در هر دو دوره بررسي، شش دهم درصد موارد ابتلا به ويروس "اچ.اي.وي." از طريق انتقال از مادر به کودک رخ داده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.